E-mail Marketing

E-mail marketing is nog altijd onmisbaar in een goede online marketing strategie. Het kan voor vele doeleinden worden gebruikt en in elke branche worden ingezet. Of het nu om het werven van leads gaat met leadgeneration, of het binden van uw klanten aan uw bedrijf en het opbouwen van een goede klant bedrijfsrelatie. Uw kunt e-mail marketing uitbesteden en gebruik maken van onze ervaring voor het opzetten van een converterende campagne.

Meer weten? Neem contact met ons op.

Wat is e-mail marketing?

Het is een van de oudste online marketing methodes en tot op heden nog steeds een onmisbaar element in een complete online strategie. E-mail marketing kent veel vormen en kan heel breed worden ingezet, de meest voorkomende manier is het versturen van een frequente nieuwsbrief naar nieuwsbriefabonnees. Het is de ideale manier om een relatie met klanten en potentiële klanten op te bouwen, om deze zo aan uw bedrijf te verbinden. Het opzetten, managen en onderhouden van een mailinglijst is voor elk bedrijf dat waarde hecht aan zijn klanten en groei een absolute must.

Klantenwerving (Leads).

Het verzamelen van e-mail adressen van uw doelgroep is een vak apart. Door het aanbieden van relevante hoogwaardige content. Kunt u waardevolle adressen toevoegen aan uw mailinglijst.

Klantenbinding.

Het creëren van een band met uw doelgroep verhoogt het vertrouwen van de consument in uw bedrijf. Uiteindelijk zorgt een goede klant bedrijfsrelatie voor een betere omzet en snellere groei van uw bedrijf.

Conversie.

Bestaande en nieuwe klanten kunt u laten converteren door middel van het aanbieden van aanbiedingen, nieuwe producten of ander relevante informatie via uw frequente nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Dit is niet alleen een voorbeeld van een nieuwsbrief aanmeldingsformulier. Deze werkt ook echt, probeer het maar en schrijf je in bij onze nieuwsbrief. Zo blijf je direct op de hoogte van al ons nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

E-mail marketing - nieuwsbrief inschrijvingen

E-mail marketing strategie.

Om de juiste e-mail marketing strategie te bepalen, is het belangrijk om te weten wat je doelstellingen zijn. Met welke doelgroep je te maken hebt is speelt ook een belangrijke rol. Zo is het targeten van een B2B doelgroep weer anders als die van particulieren.

Je zult voor jezelf moeten nagaan wat je wilt bereiken met het versturen van e-mails. Welk product of dienst wil je verkopen? Wat is je doelgroep? En op welke manier ga je communiceren en met welke frequentie? Welk soort content ga je inzetten, en wie gaat dit doen?

Dit zijn enkele vragen waarmee je een e-mail marketing strategie kunt bepalen. Daarnaast wil je ook je mailinglijst opdelen in verschillende groepen. Namelijk de groep consumenten die al klant zijn een een product of dienst hebben afgenomen. En de groep die dit nog niet heeft gedaan, maar wel interesse heeft.

Growth kijkt graag samen met u naar de mogelijkheden om een passende e-mail marketing strategie op te stellen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

E-mail marketing uitbesteden.

Online marketing werkt het beste op maat. Er zijn tenslotte veel verschillende bedrijven, allemaal met hun eigen doelstellingen, budgetten en activiteiten in diverse branches met allen weer een andere doelgroep. Daarom kijken wij bij Growth, altijd naar een online strategie op maat. Wij kunnen een complete online marketing strategie adviseren. Maar wanneer het budget die niet toelaat, kunnen we dit stapsgewijs optimaliseren om zo toch de beste resultaten te realiseren. Om een idee te geven van wat e-mail marketing uitbesteden kost, hebben wij onderstaande pakketten bedacht om een indicatie te geven.

Basic

199per maand
  • 2 nieuwsbrieven per maand
  • Account opzetten & inrichten
  • Nieuwsbrief in uw huisstijl
  • A/B testen en versturen
  • Koppeling met social media
  • Rapportage

Medium

399per maand
  • 4 nieuwsbrieven per maand
  • Account opzetten & inrichten
  • Nieuwsbrief in uw huisstijl
  • A/B testen & versturen
  • Koppeling met social media
  • Rapportage
  • Content creatie

Groot

599per maand
  • 6 nieuwsbrieven per maand
  • Account opzetten & inrichten
  • Nieuwsbrief in uw huisstijl
  • A/B testen & versturen
  • Koppeling met social media
  • Rapportage
  • Content creatie

Bovenstaande pakketten zijn indicatief om een idee te geven van wat er mogelijk is en wat de kosten hiervan zijn. Growth is een online marketing bureau in Almere met een bescheiden portfolio. Zo kunnen wij aan elk project persoonlijke aandacht geven en de beste kwaliteit leveren. Wij houden van korte lijnen om snel te kunnen werken en goede resultaten te behalen. Of dit nu om een e-mail marketing campagne gaat of een complete online marketing strategie voor uw bedrijf. Wij denken graag met u mee om binnen uw mogelijkheden het meeste uit een marketing campagne te halen.

Wat zijn de voordelen van e-mail marketing?

  • Kostenefficiënt met een mooie ROI.

  • Perfect meetbaar, A/B testen en optimalisatie.

  • Nieuwe doelgroepen bereiken, segmenteren en meer bereik genereren.

  • Persoonlijke en directe interactie met relevante informatie.

  • Meer inzicht in je doelgroep.

  • Betere advertentie resultaten, door het importeren van een mailinglijst voor een aangepaste doelgroep.
  • Terugkerende bezoekers en meer verkeer op je website.

  • Sturen op meer verkeer, leads, conversies of andere acties.

  • De perfecte doelgroep van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst.

  • Hogere conversie resultaten.

  • Betere conversie resultaten.

Privacy & wetgeving.

In de vele jaren dat e-mail marketing wordt toegepast is veel veranderd. Niet alleen de manier waarop dit wordt ingezet, maar ook ons gedrag en de wet en regelgeving zijn veranderd.

Je kunt niet zomaar iedereen toevoegen aan je mailinglijst en een e-mail sturen wanneer jou dat uitkomt. Mensen moeten expliciet toestemming geven tot het gebruik van hun e-mailadres en eventuele andere gegevens. Daarnaast moet je als bedrijf duidelijk en transparant aangeven hoe jij omgaat met deze informatie, welke maatregelen je neemt om ervoor te zorgen dat de gegevens veilig worden bewaard en niet door anderen wordt gebruikt.

Helaas zien we nog te veel voorbeelden van hele grote vooraanstaande bedrijven die zich hier niet aan houden. Een veel voorkomend voorbeeld is die van mensen die zich willen uitschrijven van een mailinglijst. Omdat een e-mailadres van grote waarde is voor een bedrijf, worden deze meestal wel uitgeschreven, maar voor als nog bewaard voor andere doeleinden. Wat leidt tot problemen en ongewenste mail zoals spam. Dit zijn allemaal elementen om rekening mee te houden.

Hoe gek het voor velen ook klinkt. Als bedrijf wil je juist voldoen aan deze regelgeving, niet omdat het moet. Maar omdat dit een houvast is voor nog betere resultaten en meer conversie.