Auteur:
Growth
Categorie:
Gepubliceerd op:
november 28, 2022
Interessant? Deel dit:
SEO is een belangrijke factor in online marketing en kan het verschil maken tussen succes en falen. Daarom is het belangrijk om goede SEO-tools te gebruiken, zoals UberSuggest. Deze online tool helpt u met het vinden van nieuwe zoekwoord ideeën, zodat u kunt zien hoe uw content ervoor zorgt dat bezoekers naar uw website worden geleid. In dit artikel leest u alles over de mogelijkheden van UberSuggest voor SEO-doeleinden.
Zoekmachine optimalisatie tools: UberSuggest.
Ubersuggest is een gratis online tool die u helpt met het genereren van keyword ideeën voor uw zoekwoorden onderzoek om uw content marketing strategie te verbeteren en uit te breiden. Of u nu blogberichten schrijft of het succes van uw concurrent probeert te evenaren, UberSuggest heeft de tools om u op weg te helpen.
Het dashboard.
De eerste pagina die u ziet op UberSuggest heeft een zoekbalk en een locatie drop-down menu ernaast. Zorg ervoor dat u het juiste land hebt geselecteerd voor uw zoekopdracht, waarschijnlijk het land waarin uw bedrijf actief is. Pas dit aan als u deel uitmaakt van een groot bedrijf dat in meerdere landen actief is.
U kunt zoeken op zoekwoorden of een domeinnaam om meer informatie te krijgen. Ik gebruik “UberSuggest” als trefwoord. U krijgt nu toegang tot veel informatie over het trefwoord, waaronder zoekvolume, SEO en SEM (Search Engine Marketing) moeilijkheden, en de kosten per klik.
Scroll naar beneden voor een meer diepgaande analyse van het verkeer, zoals hoeveel mobiele vs desktop gebruikers en hoeveel kliks het gevolg zijn van SEO resultaten vergeleken met SEM resultaten.
Al deze informatie is alleen nuttig als er actie op wordt ondernomen. Als bijvoorbeeld 90% van uw klanten hun mobiel gebruikt om uw website te bekijken en uw website is niet geoptimaliseerd voor mobiel, dan weet u dat dit een gebied is waaraan u kunt werken om de ervaring van uw klanten te verbeteren.
Bovendien laat UberSuggest u ongeveer zien hoeveel backlinks (andere websites die naar uw website linken) er nodig zijn om in de top 10 van de zoekmachine resultaten te komen.
Keyword ideeën.
Als SEO Specialist gebruik je zoekwoord ideeën om keywords te zien die verband houden met het woord waarop u oorspronkelijk zocht. Als u een verscheidenheid aan trefwoorden gebruikt op basis van de hier gegeven informatie, kunt u een zo groot en relevant mogelijk publiek bereiken. U kunt de ideeën verder onderverdelen in categorieën zoals Gerelateerd, Vragen, Voorzetsels en Vergelijkingen om u een breder scala aan opties te geven.
De kolommen “PD” en “SD” tonen u het concurrentieniveau voor elk trefwoord. Zie dit niet over het hoofd. Het is soms een goed idee om minder nadruk te leggen op trefwoorden met veel concurrentie en in plaats daarvan te focussen op woorden die minder zoekvolume hebben, maar ook minder concurrentie. Door dit te doen heb je beter toegang tot een kleiner publiek, in plaats van minder toegang tot een groter publiek.
Dergelijke wijzigingen in uw SEO-strategie kunnen grote veranderingen teweegbrengen in de hoeveelheid verkeer die u na verloop van tijd ontvangt, dus het is de moeite waard om in de zoekwoord ideeën te zoeken naar minder concurrerende zoektermen.
Content ideeën.
De Content ideeën sectie is een fantastische manier om uw concurrentie bij te houden en uw SEO rankings te verbeteren.
Deze sectie laat u zien naar wat voor soort blogs of social media berichten mensen kijken die gerelateerd zijn aan uw trefwoord. Je kunt zien hoeveel shares ze hebben gehad op verschillende platforms, hoeveel backlinks die berichten of blogs hebben, en wat voor soort verkeer ze krijgen.
Als je moeite hebt om met ideeën te komen over wat je op je website moet plaatsen, is deze tool zeer waardevol voor je. U kunt precies nagaan naar wat voor soort berichten uw klanten al zoeken en hoe goed uw concurrenten het doen.
Het enige wat u hoeft te doen is de inhoud die al beschikbaar is voor uw klanten verbeteren en ervoor zorgen dat uw berichten zo optimaal mogelijk zijn.
Dit kunt u doen door:
- Populaire en effectieve trefwoorden op te nemen: Dit zal uw publiek maximaliseren.
- Het juiste aantal backlinks te hebben. Dit bevordert een betere Domeinscore.
- Je inhoud relevant te houden. U wilt niet dat ongeïnteresseerde bezoekers naar uw website komen. Zeker niet als je ook een SEM-campagne voert.
- Na verloop van tijd zullen je rankings stijgen en zul je steeds meer verkeer naar je website leiden.
Verkeersanalyse.
Nu we de Keyword analytische tools hebben behandeld, gaan we kijken naar de Traffic Analyser voor domeinen. Ik gebruik het domein www.neilpatel.com (tevens de bedenker en maker van de tool).
Bovenaan de pagina ziet u hoe de website presteert op het gebied van zijn algemene Domeinscore, Zoekwoorden en Backlinks. U ziet dat deze website meer dan 1,9m bezoeken per maand heeft via organisch verkeer.
Als deze site uw concurrent was, zou u de volgende tools kunnen gebruiken om precies te analyseren welke pagina’s en trefwoorden zij gebruiken om zo’n grote hoeveelheid verkeer te genereren, en dit vervolgens op uw eigen website kunnen nabootsen omdat u weet dat deze inhoud veel verkeer oplevert.
Tot slot.
Als u op zoek bent naar een SEO-tool die uw bedrijf kan helpen meer verkeer te krijgen, is UberSuggest een geweldige optie. Deze gratis online SEO tool maakt het gemakkelijk om zoekwoord ideeën te genereren om uw contentmarketingstrategie te verbeteren en uit te breiden. U kunt de hier verstrekte informatie gebruiken om u te helpen bepalen op welke zoekwoorden u zich moet richten en hoe concurrerend ze zijn. U kunt ook zien wat voor soort inhoud populair is bij uw doelgroep, en wat uw concurrentie goed doet. Gebruik deze informatie om uw eigen SEO-strategie te verbeteren en zie na verloop van tijd een sprong in het websiteverkeer.